Saturday, November 20, 2010

RAYYAN'S BIRTHDAY,.. 1st YEAR TO BE! versi PAHANG






Aidil Adha tahun ni, Nov 17, aku sekeluarga sambut di Kampung Sentosa, Maran, Pahang. Dah kahwin, kenalah take turn kan, kalau tak pun main oo som! haha.. Itu pun cuti 3 days jer... mana cukup. Anyway, Alhamdullilah, dapat jugak sambut raya korban after missed last year raya... pasal annual leave dah habis;(
Two days before raya, aku called Mami untuk tolong tempahkan cake birthday. Last minute punya kerja, so hasilnya tak seperti yang aku imagine kan. Idea cake datang daripada aku sendiri. Perasa, Mami yang pilih. Tapi lupa nak bagitau color apa and kat mana letak duduknya decoration tu sepatutnya. Apapun, hasilnya tetap memuaskan... 1st birthday cake for Haziq Rayyan... is Blueberry. Pagi-pagi lepas solat raya, aku and Qadir (adik bongsu) pergi ke bengkel cake kampung untuk ambil tempahan. Bengkel ni kepunyaan isteri seorang guru, Cikgu Rosli kalau tak silap namanya. Isteri dia buka kelas untuk belajar buat cake and ambil tempahan. Yang pasti, homemade cake dia memang sedap dan lembut.
Haziq Rayyan birthday actually fall on Dec 1st. Tapi, aku suka nak share kegembiraan aku celebrate dengan Tok and Aki Haziq Rayyan. Almaklumlah, cucu sulong dalam family. So, hari raya pertama berlangsunglah birthday 1st YEAR to BE untuk Haziq Rayyan. Serba sederhana, cuma sedara-mara sahaja yang dijemput. Walaupun just sudden event, Pak Teh and mak Teh Rayyan (Adikku yang ketiga) sempat juga belikan present untuk birthday boy. T-shirt, overall, pistol buih and walkie talkie. Tapi, yang lenjan main Abi and Ayah Su Rayyan...ialah, masa diorang kecik kan, benda ni semua mana ada lagi;)
Hmmm, ada spoil sikit la. Time nak potong cake tu la pulak dia boleh merengek nak tidur hehe! Biasala, budak-budak... mana boleh kurang tidur. Lepas potong cake, aku jamahkan sikit ke mulut Rayyan. Mana tau, one day dia boleh remind aku balik, "Umi, my 1st birthday cake Blueberry, kan?". Hahaha...

No comments:

Post a Comment