Thursday, September 16, 2010

FIRST RAYA WITH LITTLE ME


This is my 1st raya dengan Haziq Rayyan, the one and only son (at this moment). Perasaan fisrt time beraya dengan anak? Hmm.. seronok tapi letih jugak. Mana sibuk nak ke dapur (even im not lead in the kitchen), mana sibuk nak menyiapkan sikecil aku yang sorang nih. Plus, raya tahun ni di rumah mertua. Ramai saudara-mara yang berkumpul dan bermalam. Memang betul-betul big family...


Haziq Rayyan bangun awal pagi tu. Kami bertiga anak-beranak mengenakan baju kurung biru kehijauhan. haziq Rayyan siap melaram dengan kopiah biru lagi... so cute! Lepas semua dah balik solat raya, kami bersalam-salaman. Keliling rumah aku bersalam ari tuh, adat orang johor agaknyer, time bermaaf-maafan semua kena duduk and tunggu turn.


Dah nak ending sesi salam-salam, Haziq rayyan dah berbunyi. Fahamlah aku, dia nak tidur rupanya... Tak sempat aku nak bersantap ketupat and lepat atas meja. Masuk bilik, lepas mintak duit raya dengan my hubby, aku tidurkan dia dulu. Dan bersempena hari baik bulan baik nih, masa aku tidurkan dia, aku sempat berdoa kepada Dia yang mendengar... Semoga Dia mengasihi anakku ini sebagaimana aku mengasihinya dan sebagaimana dia mengasihiku. Doa yang aku pinjam dari Rasullulah S.A.W. yang mendoakan cucunya Hassan dan Husin.


Amin...

No comments:

Post a Comment